tisdag 3 mars 2009

Omne vivum ex ove



Självklart väljer vi bruna ekologiska ägg hemma hos oss. Vita söta äggkoppar med hjärta är dagens fynd.
Snart är det påsk & enligt tradition äts det mycket ägg då, precis som man gjort sedan lång tid tillbaka.
Ägget symboliserar bl.a liv & återfödelse.
Det finns ett Latinskt ordspråk som säger:
"Omne vivum ex ove" = Allt levande kommer från ägget.
Och den om hönan och ägget har väl alla hört?!
Nu ska jag stoppa Smulan i badet sen är det snart natt för oss på Flaggduken.♥Petra

7 kommentarer:

  1. Hej! Tack för ditt spår på min blogg! Vilka fina bilder du tar! Jag är lite impad över två bilder bredvid varann, har det med storleken att göra? Liten bild=två på samma rad? Fina krukor med myrten. Bruka? Nu ska jag läsa vidare hos dig!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hej! TACK för din söta kommentar. Roligt att du startat en ny blogg - välkommen till Bloglandia som man säger! *ler*

    Så vackra små träd och söta äggkoppar!

    SvaraRadera
  3. Välkommen i bloggvärlden, syster. Jag spår dig stor framgång med dina roliga ideér och vackra bilder. Roligt med någon från trakten.

    Lycka till.

    Hälsningar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Tack för fin kommentar i min blogg! Så vackra bilder du bjuder på här.. Kommer gärna tillbaka!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Vad kul med en bloggare fårn Örebro. :)
    Tyckte din blogg var jättefin. :)
    Om du vill kan vi kanske göra ett "länkbyte" om du gillade min blogg alltså. :)

    SvaraRadera
  6. Åh så fint vilka fina bilder!! Välkommen in i blogg världen jag är också ny, visst är det skoj!!! Här kikar jag gärna in igen!!

    Mvh Johanna Vit Romantik

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för dina fina ord!

    Bruna ägg är väldigt vackra. Vilken jättefin lekstuga ni har...jag ska fixa till våran nu i vår.

    Kram Lena

    SvaraRadera