söndag 15 mars 2009

Mitt stora Mirakel


Fantastiskt vårväder har vi fått njuta av i dag här i Örebro.
Förmiddagen började med lite städ i barnens rum. Mitt stora mirakel protesterade högljutt när han skulle hjälpa till i sitt rum och sa: Jag hatar vårstädning!(precis som vi bara städar när det blir vår) Arga mamman svarade: Då har jag vår sådär en gång i veckan, minst!
Men han hjälpte till i femton minuter i alla fall.
Lilla miraklet for omkring med en blöt trasa och torkade allt som kom i hennes väg så att allt jag torkat blev lagom flammigt...
Efter en stund tröttnade vi och struntade i städningen och gick ut i solen och plockade bort vintern från altanen, fikade, fixade & donade. så härligt!
Så nu vet jag vad jag har att pyssla med i morgom när jag kommer hem, städning av barnrum del två.
Ovan mitt stora mirakels prylar, liten soptunna från Bruka, miraklets halsband, svart ram med passande ord, små grodor från semesterresa i Thailand.
Natti natti!♥Petra

1 kommentar:

  1. Oh, vad duktig du varit! Här hemma skulle det behöva vårstädas på djupet. Man hinner mest plocka och hålla undan det lättaste tycker jag.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera