onsdag 25 februari 2009

Ta dig tid att känna:

Harmoni
Vila
Frid
Lugn & ro
Kärlek
Och njut en smula...

Det här är lite bilder från vårat lilla lilla vardagsrum. Här återkommer de vitmålade lite grovkorniga väggarna som jag gillar och tycker är så snyggt. Idén till väggarna kom långt före den grovkorniga "sandfärgens" tid, då jag inspirerades av de gammla Gotlandshusens råa innerväggar. Vi använde då golvspackel som min man målade väggarna med(inget att rekomendera)för att få det som vi(jag)ville... I övrigt hoppas jag att rummet ska inbjuda till vila & rekreation. Soffa, bord, fotölj och annat möblemang är vitt. Här finns filtar för mys och kuddar att vila mot, allt används flitigt och dagligen. Randiga kuddar samt vita linnekuddar med tryck har jag sytt & tryckt, vit kudde från Lexington. Korset har fått ett lager vit färg som så mycket annat. På bordet står ett stort vitt fat från Bruka, på detta bildar liljor i glasvas, ett saltkar i glas från Village och ett antikt ärvt glas används som ljuslykta, ett enkelt & vackert stileben. Lite rökelse med rosendoft "rengör" hus & hem och ger stämning, här i vacker svart plåtburk inköpt på en esoterisk butik. Snart hoppas jag få visa bilder från vårat stora stora vardagsrum som jag hoppas blir klart undr våren, huset är under utbyggnad. Kram♥Petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar