fredag 27 februari 2009

Friday I´m in love


Mammas hemmagjorda Äppelmüsli tycker jag är en vardagslyx som jag åtnjuter nästan dagligen till frukost. Den är dessutom både smaskig & nyttig & fin att ha på köksbänken i en burk. Så fort jag ätit upp den kommer mamsen med ny.
I dag är det äntligen fredag, solen lyser och snön har börjat smälta undan, skönt. Kom nyss hem efter en cykeltur och såg att verandan inte ser så rolig ut. Granen sedan i julas har hamnat i en stor lövkorg och ser ledsen ut liksom alla små granar och andra dekorationer som såg så fina ut när jag fixade till det före jul. Måste snart "göra vår" på farstukvisten inser jag, men inte i dag för nu är det jag och städtrasan som ska ta ett varv här hemma innan helgfriden.♥Petra


Mammas Äppelmüsli

1 del torkade äppelringar, i bitar
1 del torkade aprikoser, i bitar
1 del pumpakärnor
1 del solrosfrön
1 del russin
1 del linfrön
2 delar havregryn el. rågflingor
3 delar nötter, grovhackade

Blanda samman ingridienserna, smaksätt ev. med kanel & råsocker och häll upp i en glasburk.
Frukosten är serverad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar